Anton heeft deze ets-collage-tekening gemaakt in 1971. We waren toen met z'n drieën, Anton, Maria en Lotti. Voor Anton waren vrouwen niet echtgenotes of sex-objecten, maar figuren uit zijn werk. Dus wij representeerden oerbeelden: "De Vrouw", "Het Wezen", "De Oermoeder". Deze ets-tekening en "Three she as one" zijn twee ets-tekeningen die bij elkaar horen, op "Three she" zijn de Judaspenning-zaadjes duidelijk zichtbaar.
Anton vond, dat een man alleen meer vrouwen aan zich mag binden, als hij ze ook goed kan onderhouden. Dus hij moet betalen. In het "echt" met geld, eten en thuis, in het werk met symbolisch geld. De Judaspenningen - het "geld" - kwamen uit onze eigen tuin, evenals allerlei andere bloemen en groenten. Overal in huis hingen bossen met deze prachtige zilveren gedroogde zaden.
In de ets staat "Life with living". Anton leefde het dagelijks leven - living - volgens de wetten van het universele leven - Life. Deze twee moesten met elkaar in overeenstemming zijn. Het betekende dat ons leven heel streng aan wetten van cultuur moest voldoen. Dat was vaak niet makkelijk, maar het betekende ook, dat het altijd ongelooflijk rijk van geest was.