Anton en Maria met een paar van deze schilderijen
voordat ze overgeschilderd werden.
In 1975 maakte het Stedelijk Museum in Amsterdam een tentoonstelling van Anton's schilderijen. Hij schilderde voor het eerst op groot formaat.
Omdat hij gewend was met een lucifer met etsinkt te tekenen, deed hij dit nu "in het groot" met een dikke kwast.
Al tijdens de tentoonstelling werd hij ontevreden met dit werk. Nadat het allemaal weer terug was gekomen, schilderde hij alles over. De grote poppen schilderde hij weg met zinkwit of rood, daarna maakte hij met rode olieverf een nieuwe voorstelling. Omdat rood en wit zich vermengden, werden veel van deze schilderijen overwegend roze.
Het hele erf stond vol met de teruggekomen schilderijen, en Anton schilderde meteen buiten, op ons erf, een groot deel over.
Een ets met de schilderijen op het erf. De plaat dateert uit 1975, hij is afgedrukt in 1979, toen hond Beau stierf. Bovenin de jeep. Daaronder de afdakken met de schilderijen.
Oorspronkelijk stonden op dit schilderij een grote liggende zwarte figuur en een oker systeem. De figuur werd verwijderd, het systeem bleef, en er kwamen twee figuren in olieverf bij.
"The life", 1976
Achter het rood is nog een heel groot hoofd zichtbaar.
"Vier vrouwen", een van hen is de anima, 1976.
Anton gebruikte witte verf, om de zwarte figuren weg te schilderen, maar de kwast kwam uit een pot rode verf. Vandaar de roze kleur.